Original Articles

An analysis of Jang Group’s response to Mubasher Lucman’s allegations

1

Jang Group has offered an an extremely delayed and feeble reponse to major allegations made against Mir Shakeel-ur-Rahman and the Jang Media Group over the course of last few days. Instead of offering a substantive response in the shape of an apology or some other credible evidence, Jang Group has come back with allegations and counter allegations on Mubashar Lucman and Mahmood Shaam (senior journalist and former senior editor of Jang Group) without naming them, Aqeel Karim Dhedhi, Mohammad Ali, ARY Group and Sultan Ali Lakhani (of Express Media Group).

Some of the key points from the Jang Group’s response are given below:

· Jang Group claims that Aqeel Karim Dhedhi (AKD) is a defaulter of PTA for worth of PKR 1.6 billion and because of which he is on ECL. Has AKD ever questioned that point? May we ask Jang what has this to do with their response! On the other hand, they have been implicating AKD in OGRA Scandal even claiming that there is a reference against him in NAB.

· Jang Group claims that Aqeel Karim Dhedhi and Mohammad Ali have never been a discussion of their programs and maybe on Geo one or two news may have been aired. Both Aqeel Karim Dhedhi and Mohammad Ali have claimed that numerous reports have been published in Jang and The News and not named Geo.

· Jang Group admits without naming the “Muntazim” which one can assume to be MSR, in relation to Jahangir Siddiqui and JS Bank that he said to SECP to do a just inquiry and also listen to the point of view of Azgard Nine Limited. They further mention that JS Bank’s purchase of HSBC would have been a profitable investment in Pakistani economy. So it is clear that MSR did speak to SECP which is what both AKD and Mohammad Ali have mentioned as harassment or threats. They also mention that like every where else, the Muntazim raises the voice for people who are hurt unjustly by authorities. Is he a broker or arbiter or what?

· They even involved Anwar Majeed as people who were prompting the license not to be given to JS Bank as JS Bank did not extend some loans to him.

· Claims that conspiracy against them by puppets as they are a credible and serious media house of Pakistan!

· They are also saying that instead of alleging in public, why don’t the accusers approach the Press Council, PEMRA, NAB, Tax Authorities and Courts. Surprisingly the same has to be said for the Jang Group that why they don’t go to all these authorities with their proofs and why they resort to blackmailing.

· They resort to counter allegations against ARY and Express News Group. They come up with the allegation of “serving guests with wine and women” on Sultan Lakhani. Bring in the relationship of Express Tribune with International Herald Tribune as a Jew owned group. Doesn’t Jang publish an Economist Year Ahead kind of publication every year under license from the Economist? The Economist is owned by the Financial Times, whose main shareholders also include Rothschild? Is the Jew question the right approach to bring up?

All in all it seems that Mir Shakeel-ur-Rahman (MSR) has gotten their response drafted from his multifaceted henchmen in his group (Hamid Mir, Najam Sethi, Ansar Abbasi, Beena Sarwar, Shaheen Sehbai etc) and even write “PLEASE BACK OFF” at one place. That goes to show how much the last few days have hurt Mir Shakeel and his political and economic interests!

pic

Update: In the meanwhile, Jang Group used its Sethi-Ludhianvi-Agency contacts in Islamabad High Court to restrain Mubasher Lucman from responding to Jang Group’s allegations. The Court barred Lucman from using social media too. This shows the level of furstration and Nazi mindset of the Jang Group.

2

3

4

5

6

7

8

9

About the author

SK

7 Comments

Click here to post a comment
  • Mr. Lucman what happened when you interviewed Malik Riaz along with Mehr Bukhari ? We saw some off-camera clips on Internet sometimes ago, if any body remember ?

  • reply to Good Journalist, yes we remembered it. It was wrong, but that was on person’s mistake. Now GEO and Jang group has given multi million dollars loss to the people of Pakistan; along with their deceived agenda, people have been fooled by them. If their would be a independent justice, they should have been held accountable. Unfortunately, N-League, GEO group and CJ I. M. Choudry all part of big scam. Only Allah can do the justice with all thugs.

  • yes we remembered it. It was wrong, but that was on person’s mistake. <<—— My only simple point is, if it was wrong (as you said it was). Then how can I believe such an anchor ?
    Actually everyone is making us fool by planted shows and fabricated true stories. Have you forgotten a show where a host caught some guys and girls dating in a park … afterwards it was proved all fabricated. Because the people she caught were all actually paid actors. Same is going on in her another so called reality show where two families even fight on screen but most of them are actors we all know. Who should we believe ?
    Lucman bhai sorry … no offence. I personally liked you for your Khara Such stuffs and bravery. But after watching that planted show, my trust really got hurt badly. And now I am unable to convince myself to digest all this another true story so easily. Sorry !

  • It is judiciary, further exposed by issuing stay-order in favour of Jang/Geo already said as ” partners ”. And the scandals exposed by ML are considered correct against MSR if ML is not given to listen by judiciary.

  • 9 Response to baseless allegations leveled against Jang/Geo group – http://www.geo.tv

    No internal inquiry by Hindustan Times, email was fabricated
    See more on http://geo.tv/response

    MKRF has not received laundered and diverted funds
    See more on http://geo.tv/response/response-2.htm

    PCB bidding for Sri Lanka, South Africa series was transparent
    See more on http://geo.tv/response/response-3.htm

    Jang/Geo Group has not defaulted on any loan, including NBP
    See more on http://geo.tv/response/response-4.htm

    The Jang and GEO Group have an independent editorial policy, because it can afford to do so
    See more on http://geo.tv/response/response-5.htm

    Jang/Geo group has not taken any funds from anyone to work against Hadood Ordinance
    See more on http://geo.tv/response/response-6.htm

    Jang/Geo have not received any foreign funding for Aman Ki Asha
    See more on http://geo.tv/response/response-7.htm

    Jang/Geo pays more taxes than three largest media groups combined
    See more on http://geo.tv/response/response-8.htm

    Go to TopWhy GEO and Jang Group is being isolated and attacked this time, why now?
    See more on http://geo.tv/response/response-9.htm

  • #TheNews: TV Anchor’s petition against #Jang/#Geo Group dismissed for lack of evidence.

    Anchor fails to give any proof; police had also refused to oblige him earlier in this regard for same reason; Jang Group lawyer terms it first success, predicts more big successes in UK courts

    #MubasherLucman tried to get FIR registered at one of Lahore’s police stations; failing to do so he sought legal help, but the court rejected his application

    Court noticed that Mubasher Lucman had no evidence to support his allegations and that he already had an FIR registered against him

    This is one victory; imagine how this anchor has constantly lied on his show: Jang Group lawyer

    Thursday, January 09, 2014

    LAHORE: The District and Sessions Court of Lahore has rejected the application of a private TV anchorperson Mubashir for direction to file an FIR against the Jang and Geo Group management for want of lack of proof.

    Earlier, the said anchor went to a police station for this purpose but failed to give satisfactory answers to the questions of police officials. He wanted the police to lodge an FIR against the Jang and Geo Group management without having any proofs. The police refused to oblige him.

    Later the anchor filed an application in the court of District and Sessions Judge Lahore seeking court direction to police for filing FIR against the Jang and Geo Group management. He alleged accused in his application that he was receiving life threats on telephone.

    After hearing detailed arguments from both sides, the judge rejected the application noting that the anchor had failed to pinpoint the time and day when the alleged threats were made. The court also noted that the anchor is already defending an FIR lodged against him in Lahore.

    When a lawyer for the Jang and Geo Group management was asked about the court decision, he said it is their first success that will lead to many more such successes. He said this also showed the extent of other big lies by the said anchor. He said it is their success in a Pakistani court, and the cases they are going to file in Britain would also culminate in great successes. He said they are thankful to Allah Almighty in this regard.

    http://www.thenews.com.pk/Todays-News-13-27831-Court-rejects-FIR-plea-against-Jang-Group

  • Indian Times or GEO Channel are one, Shakeel ur Rehman have shares in Indian Times, and business partner, so they are same

    being a Pakistani, I observe that GEO is not Pakistani Channel, Its Indian Channel