Newspaper Articles Original Articles Urdu Articles

Will the Barelvi majority in Pakistan stand against terrorism? – by Tanveer Qaiser Shahid

Barelvi Muslims constitute the majority of population in Pakistan. According to an estimate, Sunni Muslims in Pakistan are divided into 60% Barelvis, 30% Deobandis and 10% Ahle Hadith.

It is a fact that, in Pakistan, Taliban and Sipah-e-Sahaba are a Deobandi phenomenon. While the majority of Deobandis (similar to the majority of all other sects and faiths) are peace loving citizens, a powerful minority within Deobandi sect has made Pakistan and the entire region a hostage to its puritanical sectarian and violent jihadi agenda.

Several extremist Deobandi (sectarian and jihadi) organisations were created, trained and supported by General Zia-ul-Haq and his cronies in 1970s-80s, a practice that continues till today as a permanent feature of Pakistan Army’s strategic depth and jihadi philosophy.

In the following op-ed (Express, 3 July 2010), Tanveer Qaiser Shahid mourns the blood bath given to Lahore’s Data Darbar by extremist Deobandis (operating as Taliban and Sipah-e-Sahaba). The author suggests that it is high time that silent Barelvi majority and their leadership should take a firm stand against those who are spreading mischief and violence in the land of the pure in the name of Islam. (Abdul Nishapuri)

About the author

Abdul Nishapuri

15 Comments

Click here to post a comment
  • An interesting interview with Dr Mubarik Ali:

    بریلوی دیوبندی تاریخ اور اختلافات

    ریاض سہیل
    بی بی سی اردو ڈاٹ کام، کراچی

    ڈاکٹر مبارک علی کی رائے ہے کہ سعودی عرب کا دیوبند مسلک کے فروغ میں اہم کردار رہا ہے۔

    برصغیر میں بریلوی اور دیوبند مسالک میں اختلافات کا سلسلہ تو کئی دہائی پرانا ہے مگر ان میں شدت پاکستان کے قیام کے بعد دیکھی گئی ہے۔

    دونوں مسالک کی بنیاد ہندوستان میں پڑی یعنی دیوبند اور رائے بریلی میں۔

    تاریخی مطالعے کے مطابق بریلوی مسلک کے لوگوں نے انگریز حکومت کے خلاف جہاد سے انکار کیا اور آج بھی اس کو جاری رکھا ہوا ہے۔

    نامور تاریخ دان ڈاکٹر مبارک علی کا کہنا ہے کہ اٹھارہ سو ستاون کی جنگ آزادی کے دس سال بعد دیوبند مدرسہ کا قیام عمل میں آیا، جس کا یہ مقصد تھا کہ چونکہ اب مغلوں کی حکومت نہیں رہی لہذا یہاں مسلمانوں کے مسائل کے حل کے لیے ایک پلیٹ فارم بنایا جائے اور اپنی علیحدہ شناخت کو برقرار رکھا جائے۔

    ’یہ احیائے اسلام کے حامی لوگ تھے، جن کا خیال تھا کہ اسلام میں کافی رسومات داخل ہوگئی ہیں جنہیں نکال کر خالص اسلامی رسومات اور تعلیمات پر عمل کیا جائے۔ دیوبند کے اس نظریے نے بڑی مقبولیت حاصل کی اور نہ صرف ہندوستان بلکہ دیگر مسلم ممالک سے بھی یہاں طالب علم آنے لگے تھے۔‘

    ڈاکٹر مبارک علی بتاتے ہیں کہ بریلوی فرقہ بہت بعد میں سامنے آیا۔ ’احمد رضا خان بریلوی جو رائے بریلی سے تعلق رکھتے تھے انہوں نے انیس سو بیس کے قریب یہ مکتبہ فکر قائم کیا، جن کا یہ موقف تھا کہ ہندوستان میں رہتے ہوئے بہت ساری رسومات چونکہ مسلمانوں نے اختیار کرلی ہیں لہذا اب انہیں نکالنا نہیں چاہیے۔ ان رسومات میں مزاروں کی زیارت، منتیں ماننا، نذرو نیاز، فاتحہ خوانی، اور موسیقی شامل تھیں جنہیں دیوبندی نہیں مانتے تھے۔‘

    بقول ڈاکٹر مبارک علی کے اس وقت دیوبند مسلک کے لوگوں کا تعلق دیہات اور نچلے طبقے سے تھا جبکہ بریلوی مسلک کے لوگ شہروں اور متوسط طبقے سے تعلق رکھتے تھے۔

    برصغیر کی تاریخ اور مذہبی علما کے سیاسی کردار کے بارے میں کئی کتابوں کے مصنف ڈاکٹر مبارک علی کا کہنا ہے کہ دیوبندی اور بریلوی ایک دوسرے سے ضرور شدید اختلافات رکھتے تھے مگر انگریزوں کے دور حکومت میں قتل و غارت یا اس بنیاد پر ایک دوسرے کو جان سے مارنے کا کوئی تصور نہیں تھا۔ ’یہ شدت پسندی پاکستان بننے کے کئی سال بعد آئی ہے جس میں اب اضافہ ہوتا جارہا ہے۔ ورنہ انگریزوں کے دور میں یہ ایک دوسرے کے خلاف کفر کے فتوے بھی دیتے تھے، ایک دوسری مساجد میں نہیں جاتے یا ایک دوسرے کے پیچھے نماز نہیں پڑھتے تھے۔‘

    ڈاکٹر مبارک علی کا خیال ہے کہ علاقائی پس منظر بھی اس بارے میں اہمیت رکھتا ہے، ان کے مطابق پاکستان میں خیبر پختون خواہ میں کافی لوگ دیوبند مسلک سے تعلق رکھتے ہیں یہاں کے لوگ مدرسوں میں پڑھنے جایا کرتے تھے اس کے بعد انہوں نے اسی طرز کے مدرسے یہاں بھی تعمیر کیے۔

    ’یہ پہاڑی اور خشک علاقہ ہے ان کی زندگی میں رنگینی زیادہ نہیں اس لیے انہیں دیوبند نظریہ فکر زیادہ پسند آیا۔ اس کے برعکس بریلوی مسلک میں زندگی کے آثار ہیں۔ وہ نعت خوانی بھی کرتے ہیں ہر تہوار پر خصوصی کھانا پکاتے ہیں اور عرس منایا جاتا ہے۔ دیوبندیوں میں کلچرل پہلو بلکل بھی نہیں اور نہ کوئی رنگینی ہے۔ اس وجہ سے بریلویوں میں ذہنی لحاظ سے زیادہ وسعت ہے جبکہ دیوبند زیادہ تنگ نظر ہیں۔‘

    ڈاکٹر مبارک علی کے مطابق تحریک جہاد جو تحریک محمدیہ بھی کہلاتی ہے کے بانی سید احمد شہید جب حج کرنے سعودی عرب گئے تھے تو وہاں وہ بھی وہابی تحریک سے متاثر ہوئے۔ انہوں نے سرحد میں اسلامی حکومت قائم کرنے بھی کوشش کی تھی وہ بھی وھابی نقطہ نظر کے حامی تھی اور کسی بھی رسم کو نہیں مانتے تھے ان کا علاقے میں کافی اثر رسوخ تھا اور لوگ ان سے متاثر تھے۔

    دیگر کئی دانشوروں اور مصنفوں کی طرح ڈاکٹر مبارک علی کی بھی رائے ہے کہ سعودی عرب کا دیوبند مسلک کے فروغ میں اہم کردار رہا ہے۔ بقول ان کے انیس سو ستر کی دہائی میں جب سعودی عرب میں تیل کی پیداوار کے بعد دولت کی ریل پیل ہوئی تو وھابی اسلام پاکستان میں شدت کے ساتھ آیا ہے۔

    ’بریلیوں کو باہر سے کوئی سرپرستی نہیں ملی۔ اس کے برعکس دیوبندیوں اور وھابیوں کو سعودی سرپرستی ملی۔ ان کے مدرسوں اور علما کے پاس پیسہ اور اس کے ساتھ ان کی اہلحدیث تحریک کی بہت زیادہ سرپرستی ہوئی، جس سے دیوبندی مالی اور سیاسی لحاظ سے زیادہ طاقتور بن کر ابھرے اس مقابلے میں بریلوی تحریک سرپرستی نے ملنے کی وجہ سے طاقتور نہیں ہوسکی۔‘

    ڈاکٹر مبارک علی کے مطابق افغان جہاد کی بھی دیوبندیوں نے حمایت کی اور حصہ لیا مگر بریلویوں نے اس کی حمایت نہیں کی۔

    جب متحدہ ہندوستان میں یہ مسئلہ اٹھا تھا کہ ہندوستان کو دارالحرب کہنا چاہیے یا دارالاسلام تو بریلوی اس بات کے حامی تھے کہ چونکہ یہاں انہیں مذہبی آزادی ہے لہذا ہندوستان دارالحرب نہیں ہیں۔ اس لیے نہ تو یہاں سے ہجرت کرنا چاہیے اور نہ ہی انگریزوں کے خلاف جہاد کرنا چاہیے۔ موجودہ وقت بھی بریلوی کسی جہادی تحریک میں شامل نہیں۔
    http://www.bbc.co.uk/urdu/pakistan/2010/07/100702_brelvi_deobandi.shtml

  • So now people will judge terrorism on sectarian basis.Shameful. This place is more of a gutter than a place for ‘building’ Pakistani. You’re breaking up the country , losers!

  • Most of the lahoris are Brelvi ,Does Imran Khan (Taliban Khan ) still think that people will vote him as he is one of the Taliban sympathizer and supporter .

  • @ Natasha, na kar tamasha. In your view, the current wave of terrorism in Pakistan does not have a deep sectarian dimension? Why don’t you openly declare your sectarian and jihadi affiliation? Why hesitate?

    Try to be honest, for a change!

  • Protestors underlined that the problem was with the government’s hypocritical policies, as on the one hand it talks of cracking down on extremist organisations and on the other it provides them with both financial and strategic support.

    “They pay the salaries of Jamat-ud-Dawa but fail to protect us,” The Christian Science Monitor quoted Muhammad Saleem, a businessman who also took part in the protest, as saying.

    “This is all the fault of the Deobandi extremists whom the government continues to support,” Saleem added.

    Demands of action against every terror organisation targeting various sects are also being raised.

    “The government must crack down on all terror being committed against all sects,” said Fazl-e-Kareem, a prominent Barelwi scholar, said.

    However, some analysts believe that it would be a mistake to characterize the recent spate of attacks as sectarian, given the ‘one-sided’ nature of attacks.

    “We don’t see violent attacks coming from the other groups. They are coming from one community,” says Rasul Baksh Rais, head of political science department at the Lahore University for Management Sciences.

    “Punjabi militants are sectarian in origin, and when they find themselves unable to attack government or security targets, they will lash out at other sects,” added Ashaar Rehman, editor of Lahore edition of Dawn. (ANI)

    http://news.oneindia.in/2010/07/03/pakgovts-support-to-jud-and-the-like-much-to-blame-forsp.html

  • suicide attacks against Sufis have more to do with the sheer intolerance which the Wahhabi and Deobandi sects have for expressions of Islam they consider heretical. These puritans have found willing agents in the emergence of so-called “Punjabi Taliban” who co-ordinate their attacks with their counterparts in Waziristan and are formed from the same groups that Pakistan’s army cultivated in the 1990s to attack Indian troops in Kashmir. Thursday night’s attack was the second on Sufis, and will enrage ordinary Pakistanis, the majority of whom identify with that tradition of Islam.

    http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2010/jul/03/pakistan-nawaz-sharif-jihad-taliban

    flaky comments on the above link:

    Majority of the muslims in India and Pakistan are sunnis (probably even more than 75%), however the sunnis are divided mainly into two further schools of thought informally referred to as the “Barelvis” and “Deobandis”. The Barelvis are more inclined towards sufism and typically form the bulk of the sunni population in most of the sub-continent with the deobandis being only a marginal presence.

    Since the 70s oil boom Saudi Arabian Wahabi/Salafi influence (which is similar to deobandi philosophy) and considers sufism to be un-Islamic has taken root and much of the jihadi ideology of Al-Qaeda/Taleban and of Pakistani terror groups implacably opposed to shia’s (also inclined towards sufi mysticism) and barelvis stems from this influence. The key event that helped propagate this pernicious ideology was the Soviet invasion of Afghanist and and the US-Saudi-Pakistani nexus in promoting these groups to produce fighters for the Jihad against the soviets.

    It is unfortunately very hard to say what is the current proportion of barelvi/deobandi population in Pakistan as the divide is highly informal and very much dependent on an individual muslim’s choice, so you can have different members of the same family following one or the other belief. However it would be safe to say that the majority of the sub-continents muslims (including Pakistan) are still the followers of the barelvi tradition and by extension the largely pacifist sufist beliefs.

  • It is a true fact that Deobandi groups like taliban, alqaida, lashkare jhangwi, sipah sahaba are involved in sectarian violence and suicide attacks and they are also taking its responsibility. Point is that why government is not launching any operation against these so-called jihadee terrorists. And we also have to stop their funding which is comming directly from saudia. Look at the number of seminaries of jihadi deobandees! it has multiplied in nos. after zia’s rule.

  • @Akhtar (WAHHABI)!!!!!

    Wo Barelvi hi thay jinhoo nay Tehreek Pakistan main Participate kia.

    Deobandi Wahhabi & Ahle Hadith Wahhabi Angreez kay agent thay, Wahhabi Ashraf Thanvi Angreez ka agent tha, aur British GOVT usay RS.500 mothly deti thi.

    Ahle Hadith Wahhabi, pehlay Wahhabi kay naam se badnaam thay, phir British GOVT se wafadari ki , aur phir British GOVT se Ahle Hadith ki Degree li.

    Deobandi Wahhabi & Ahle Hadith Wahhabi iss liye badnaam thay k inn loggo nay Mohaamad bin Wahhab Najdi kay zamanay main jo baara ghadar aur kafir tha , uss kay zamanay main sab wahhabiyoo nay mil kar “JANNAT AL-BAQEEH” masmaar kia.Ahle Bayt kay Mazaar Masmaar kiye, Hazrat Mohammad ki wife Hazrat Khidija ka Maqbra tak Masmaar kar dala.

    Inn Wahhabiyoo ka baray main prophet Mohammad(p.b.u.h) ki hadees hai kay yeh log Dajjal ka sath day gay, kafroo se dosti karay gay, Musalmanoo ka qatal karay gay, Shalwar takhnoo se uper pehnay gay.

    Iss liye phir kuch Wahhabi Ahle Hadees ban gaye & kuch Deobandi Wahhabi , Sunni honay ka drama karnay lagay.

  • @Akhtar !!!!

    Wahhabi kutay tu kuch ziada bhonk raha hai.

    Salay haraami angreeeeeeeeeeez ki aulaaaaaaaaad.

    Yazeed Lorray ki najaiz aulaad.

  • Barelvis always used to polish shows of British just like Qadyani..they are the chamcha’s…they abanodone Jehad,which will never stop till the last day stated by Prophet Muhammad….naam nehad Aashiq e rasoolo….What Prophet Muhammad SAW Used to do and what you are doing……..Indian made Islam is called Barelvism which is mixer of ,Budism,Hindoism,Sikism and Islam

  • Lol..and now Shiate and Barelvi will make alliance to counter Deobandis and Wahabis…i dont care about wahabis,but when there is Jehad,opponent always lost to Deobandis,real Muslim,and the Mushrikin always lost…Afghanistan was destroyed by Pakistani Mushrikeen,so its good to first kill these Mushrikeen…

  • Pakistani @Oy Kanjari ke bache Sun ..
    Peleh Apni ma ki Dash Paish ker Edher .. or Listen to me ..
    Wahab Al Najdi .. Jo k Najdi ( Riyadh ) City ko Kehte hain in Greek words.. Aye Samaj .. Deoband .. Al-he Sunnat wa Al Jamat .. Or Ja Wiki pedia parh .. or Sab Books Parh .. Ashraf Ali Thanvi Wahabi nai Teri ma ka Yar .. Deoband ka Alim Deen tha Aye Samaj Deen ki Samaj hoti nai Media Walo ke batain parh parh k Bund Dekhanay a jatay ho Bhagte Bhagte .. there is alot Difference Between .. Us ..
    Kabhi Masjid gya hai Dekh ..
    Bharelvi ki Masjid
    Deobandi “””””””
    Wahabi “””””” ki
    Tu gya nai Sale Tuje pata Chal Jaye or Aqaid e Deen khol Tere ma ka Phuda maro Tere Bharelvi or Wahabi Logo ne Yeh baat ki thi or Hadiths Srif Wahab Al Najdi ke baray mai hai wO bhi Shayed haii ya nai ..
    or takhno Se Uppar ki Hadith to Yeh hai k Jo Takhne Se uppar Apni Shalwar nai rakhay ga Wo Garoor ki nishani hai .. Esi leyeh tere ma ke yaar Deobandi kerte hain Aye Samaj .. or Deen ko Pora manne Walay Deoband hain or Tum Peero Se mangne waloo .. Aya bara Shaikh Ul Hadiths Banne . Garak ho edher se